۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

کتاب کوچک کات کیسم- معرفی

 نوشته: مارتین لوتر
کتاب کوچک کات کیسم چیست؟
این کتاب شامل خلاصه ای از آموزشها و درسهای مسیحی میشود و در برگیرنده نکات اساسی از تعالیم مسیحی است که هر مسیحی لازم دارد این نکات را برای سعادت خود بداند و این آموزشها تماما از نوشته کتاب مقدس (انجیل ) و از طریق سوال و جواب جمع آوری شده است.
مقدمه:
کتاب کات کیسم کوچک، کتابی است که مارتین لوتر آن را در سال 1529 میلادی نوشته است. این کتاب قصد دارد تا ما با ایمان مسیحی آشنا بشویم. وی کات کیسم را نوشت چون او متوجه شده بود که بسیاری از مسیحیان با ایمان آشنایی نداشته اند و همینطور راجع به آن نمیتوانند صحبت کنند.
فهرست کتاب کات کیسم:
هدف مارتین لوتر این بود که کشیش ها و خانواده ها یک کتاب کوچک در دست داشته باشند تا آنها محتوای اصلی ایمان را بطور خلاصه و مفید یاد گرفته و آشنایی پیدا کنند. کتاب کات کیسم شامل 5 بخش اصلی میباشد که سرفصل این 5 بخش را هر مسیحی باید بداند . بخاطر اینکه ما باید محتوای مبحث ایمان را همیشه جستجو کرده و برای آنها دعا کنیم.
به همین خاطر در اولین بخش از این کتاب ، 5 بخش اصلی آن بدون توضیحات چاپ شده است که باید آنها را یاد گرفت.
در بخش دوم این کتاب همان 5 بخش اصلی البته با توضیحات لوتر دوباره چاپ شده است.
در بخش سوم این کتاب همان پنج بخش اصلی بصورت مفصل تری گفته شده است که سبک آموزش آن سوال و پاسخ میباشد.
توضیح نصویر روی جلد کتاب:
لوقا 8، 8-5
"برزگری برای بذر افشاندن بیرون رفت . وقتی بذر پاشید ، مقداری از آن در گذرگاه افتاد و پایمال شد و پرندگان آنها را خوردند. مقداری هم در زمین سنگلاخ افتاد و پس از آنکه رشد کرد به خاطر کمی رطوبت خشک شد. بعضی از بذر ها در داخل خارها افتاد و خارها با آنها رشد کرده ، آنها را خفه نمود. بعضی از بذر ها در داخل خاک خوب افتادند و رشد کردند و صد برابر ثمر آوردند" این را فرمود و با صدای بلند گفت: اگر گوش شنوا دارید، بشنوید.
مثال برزگر توسط Magdalena Kultur  در روی جلد این کتاب طراحی شده است.
برزگر آرامشی بزرگ دارد. او دانه ها را میپاشد و بنظر میرسد که اوهیچ  نگرانی ندارد که دانه ها به کجا می افتد. او میداند که دانه های پاشیده شده شاید در کنار جاده ها یا روی سنگ ها میافتد و یا توسط پرندگان خورده میشود و یا توسط خارها خفه میشوند. اما او میداند که بعضی از دانه ها در جای خوب خواهد افتاد و رشد خواهند کرد و از هر دانه صد دانه خواهد رویید. این خبر خوشی است. این خبر خوشی است و خداوند میخواهد که کلام او مثل این دانه ها در زمین خوب افتادند در قلب ما نیز رشد کنند و ثمره زیادی ببار آورد. آمین


برگرفته از کتاب کوچک کات کیسم نوشته مارتین لوتر/ انتشارات بنیاد میراث لوتریک/  ص 2-3 /چاپ اول اکتبر2016 /آلمان-امریکا
بازنویسی : امیرحبیبی / مجموعه  وبلاگ های مسیح برای ایران

 وبلاگ مسیح برای ایران : 
            بنیاد میراث لوتریک:
                                                                           http://lhfmissions.org/LHF-Home    


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر