۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

کتاب کوچک کات کیسم - فصل اول

کتاب کوچک کات کیسم/  نوشته:مارتین لوتر

فصل اول
 معرفی پنج بخش اصلی
بخش اول: ده فرمان
1.       اولین فرمان: من سرور و خدای تو هستم. تو نباید خدایان دیگر را درکنار من داشته باشی.
2.      دومین فرمان: تونباید نام خداوند و سرور خود را بی دلیل بر زبان بیاوری و قسم بخوری. زیرا خداوند اجازه نمیدهد که کسی از نام او و به نام او سوء استفاده کند و بی جزا بماند.
3.     سومین فرمان: تو باید روز خدا را محترم بشماری.
4.     چهارمین فرمان: تو باید به پدر و مادر خود احترام بکذاری تا اینکه زندگی خوب و عمر طولانی داشته باشی.
5.     پنجمین فرمان: قتل مکن.
6.      ششمین فرمان: زنا مکن.
7.     هفتمین فرمان: دزدی مکن.
8.     هشتمین فرمان: شهادت دروغ علیه همنوع خود مده.
9.      نهمین فرمان: به خانه همسایه خود طمع نورزید.
10.   دهمین فرمان: تو نباید به زن، نوکران ، خادمین و کنیزان ، دام و طیور و هر چیز که از آن همسایه ات است طمع بورزی.
بخش دوم: ایمان نامه مسیحی
من ایمان دارم به خدای پدر، قادر مطلق، خالق آسمان ها و زمین و به پسر یگانه او، خداوند ما عیسی مسیح، کخ بواسطه روح القدس در رحم قرا کرفت و از مریم باکره متولد شد و در حکومت پنطیوس پیلاطوس الم کشید، مصلوب شد، بمرد و مدفون گردید و به عالم ارواح نزول کرد . و در روز سوم از مردگان برخاست و به آسمان صعود کرد ؛ و به دست راست خدای پدر، قادر مطلق، نشسته است و از انجا خواهد آمد تا مردگان و زندگان را داوری نماید.  و من ایمان دارم به روح القدس، به کلیسای جامع  مقدس مسیحی، به شرکت مقدسین و به آمرزش گناهان؛ به حیات جاودان و قیامت ابدان.  آمین

بخش سوم: دعای پدر آسمانی(دعای سرور ما)
ای پدر ما که در آسمانی، مقدس باد نام تو؛ ملکوت تو بیاید، اراده تو آنچانکه در آسمان است در زمین نیز جاری گردد؛ نان کفاف روزانه ما را امروز به ما بده و گناهان ماراببخش؛ همان طور که ما قرض داران خود را میبخشیم. ما را از وسوسه دور دار، بلکه ما را از شریر رهایی ده؛ زیرا که ملکوت، قدرت و جلال از آن توست؛ تا ابدالاباد. آمین

بخش چهارم:مراسم غسل تعمید مقدس
بروید و همه قوم ها را شاگرد من سازید و آنان را به نام پدر ،پسر ، روح القدس تعمید دهید.
کسی که ایمان میاورد و تعمید میشود نجات خواهد یافت  ولی کسی که ایمان نیاورد ، محکوم خواهد شد.

بخش پنجم: مراسم عشا ربانی(شام آخر)
سرور ما عیسی مسیح، در آخرین شبی که به او خیانت شد ،نان را گرفت و شکرگذاری نمود و تکه تکه کرد و به شاگردانش داد و فرمود: بردارید و بخورید؛ این است بدن من که برای شما داده خواهد شد. این را به یاد من بجای آورید.
و به همین سان او جام را برداشت و شکرگذاری کرده و به شاگردانش  گفت: از این جام بنوشید، این جام عهدی است در خون من که برای شما و برای بخشیده شدن گناهانتان ریخته خواهد شد. هر بار که از آن مینوشید به یاد من اینچنین کنید.
برگرفته از کتاب کوچک کات کیسم نوشته مارتین لوتر/ انتشارات بنیاد میراث لوتریک/  ص5-7 /چاپ اول اکتبر2016 /آلمان-امریکا
بازنویسی : امیرحبیبی / مجموعه  وبلاگ های مسیح برای ایران

 وبلاگ مسیح برای ایران
            بنیاد میراث لوتریک:
                                                                           http://lhfmissions.org/LHF-Home    


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر